Khamis, 1 Mei 2014

Mineral Coffee @ Kopi Garam Buluh

Mineral Coffee adalah Kopi yg bersifat alkali tau.. Ia meneutralkan asid dlm badan dan membantu menurunkan paras gula dlm darah dan sgt lah sesuai untuk pesakit darah tinggi, kencing manis, jantung dsb..




Antara Kelebihan Mineral Coffee ialah : 
- Kaya dengan anti-pengoksidaan 
- Kaya dengan bahan mineral dan elemen surih seperti magnesium,besi,kalsium dan kalium 
- Hilangkan keletihan fizikal dan mental 
- Melegakan tekanan


Mineral Coffee sesuai untuk:
Pesakit Darah Tinggi - membantu mengawal tekanan darah supaya lebih stabil. Ini dikongsikan oleh seorang pesakit darah tinggi yang menyemak tekanan darah beliau sebelum dan seminggu selepas minum Mineral Coffee. Mineral Coffee bertindak sebagai agen penenang bagi kita.

Pesakit Imsomnia - kebiasaannya pesakit imsomnia ini antara lain masalahnya ialah kerana kalsium tidak diserap dengan baik oleh badannya, maka badan mereka masih cergas dan tidak tenang untuk proses tidur. Kandungan Magnesium di dalam Mineral Coffee tadi membantu penyerapan kalsium berjalan dengan lebih baik, seterusnya badan akan beransur tenang dan dapat tidur dengan baik.

Pesakit Migrain - pada sesiapa yang biasa menghadapi migrain ketika berpuasa, boleh minum mineral coffee ketika sahur. Elemen Garam Buluh tadi akan membantu melancarkan perjalanan darah dan mengelakkan migrain dan sakit kepala lain.

Pesakit Kencing Manis - Garam Buluh tadi membantu dalam menyeimbangkan gula dalam darah dengan adanya chlorogenic acid tadi. Pesakit juga harus mengambilkira segi nasihat doktor.

Pesakit yang mempunyai HB rendah - Contohnya ibu mengandung yang mempunyai HB yang rendah boleh cuba minum mineral coffee. Magnesium di dalam mineral coffee juga boleh meningkatkan jumlah darah ke paras yang sihat.
"Setengah orang tak suka dengan garam buluh sbb baunya yang kurang enak.. So ni adalah alternatifnya.. Minum kopi sambil tu boleh jaga kesihatan diri.."


*** FYI ***

Garam Buluh : Garam yang di masak di dalam buluh secara berulang kali dan ditutupi dengan tanah liat dan di bakar menggunakan pokok pine pada suhu 1000 degree dan akan menghasilkan cecair dan ketulan bernama garam buluh dan ianya bersifat Alkali.



So.. Bagi yg suka sgt minum kopi 3 in 1 tu, jom tukar kpd Mineral Coffee ni.. 
Mcm dlm iklan tu... " mai secawan mineral coffee " ngeeeeeee. Mineral Coffee ni sedap sgt.. Bau pun emmmmmm harum... Kadang2 ieyda minum sampai 4 cawan sehari.. Hahaha




Uolls yg nk Oder boleh sms/wassap/WeChat Ema ye : 01114994847 .


Tiada ulasan:

Catat Ulasan